de Blauwe Ezel

Praktijk voor Kunstzinnige Therapie

KUNSTZINNIGE THERAPIE: VOOR WIE? Iedereen kan plezier en zingeving ervaren aan het werken in het atelier. Het proces staat voorop en niet het product. Daarom hoef je ook niet te kunnen tekenen of schilderen. Vanaf zeven jaar kun je terecht bij de Blauwe Ezel. De therapie wordt ingezet bij heel uiteenlopende hulpvragen, zoals: * zelfvertrouwen versterken, * omgaan met jouw zichtbare of onzichtbare handicap zoals ADHD,      autisme, dyslexie, * het onder ogen komen en verwerken van gevoelens en gebeurtenissen, * rouwverwerking (scheiding, verhuizing, ziekte, dood), * verbeteren en versterken van concentratie, * verbeteren van de kwaliteit van leven bij depressie, burnout, lusteloosheid.
Een ervaring: Ik was uitgenodigd voor een workshop nat-in-nat schilderen bij Dorothé. Het sprak me erg aan: de ongedwongen sfeer en de rustige setting. Dat proefde naar meer... Ik zit in een periode van ziekte en heb weinig energie. Dorothé reikte me teken-en schilderopdrachten en technieken aan om weer "op te laden." Ik was blij verrast dat 't na elke sessie ook zo gebeurde. Door het speelse, vanuit gevoel werken kon ik een stukje perfectionisme loslaten en weer zoals vroeger: lekker genieten  van het creatieve proces. Inmiddels heb ik het voor mezelf thuis kunnen verder zetten. Ook al heeft ‘t mijn ziektebeeld niet gewijzigd ( wat ik ook niet verwachtte) toch is het heel fijn en waardevol om te kunnen terugvallen op een activiteit die me deugd doet. Hartelijk dank Dorothé! En veel geluk met 't beleven van jouw passie! Maud De Winter
de Blauwe Ezel

Praktijk voor Kunstzinnige Therapie

de Blauwe Ezel

Praktijk voor Kunstzinnige Therapie

KUNSTZINNIGE THERAPIE: VOOR WIE? Iedereen kan plezier en zingeving ervaren aan het werken in het atelier. Het proces staat voorop en niet het product. Daarom hoef je ook niet te kunnen tekenen of schilderen. Vanaf zeven jaar kun je terecht bij de Blauwe Ezel. De therapie wordt ingezet bij heel uiteenlopende hulpvragen, zoals: * zelfvertrouwen versterken, * omgaan met jouw zichtbare of onzichtbare handicap zoals ADHD,    autisme, dyslexie, * het onder ogen komen en verwerken van gevoelens en    gebeurtenissen, * rouwverwerking (scheiding, verhuizing, ziekte, dood), * verbeteren en versterken van concentratie, * verbeteren van de kwaliteit van leven bij depressie, burnout,    lusteloosheid.